miercuri, 9 noiembrie 2011

Dan Pleşa. După 15 ani

notă: fiecare şi-a redactat singur prezentarea la ambele cărţi. ne-am gândit că ar fi interesant cum se vedea fiecare acum 15 ani şi cum se vede astăzi.

Marfă:  
     M-am născut acum 24 de ani într-o geroasă zi de iarnă. M-am dus la şcoală prima dată într-o zi de 15 septembrie, emoţionat, plin de bucurie, traversînd un maidan. Eram însoţit de mama mea. Mamă care întotdeauna s-a îngrijorat cînd întîrziam cu orele, rătcind în drum spre casă, pe maidanul acela, cel mai fantastic loc al copilăriei mele. De fapt, toată viaţa mea a fost o întîrziere continuă, ca şi aceast carte, care trebuia să apară altfel, de vreo 5-6 ani.
     În febra ultimilor ani am uitat din ce în ce mai mult să-mi pierd timpul. Am intrat în vîrtejul numit TELE 7 abc. Am realizat în ultimul an la acest post cîteva zeci de reportaje pline de ”imediat”. Dar a venit această întîmplare minunat ţi împreun cu prietenii mei îbcerc bucuria de a ”pierde din nou timpul” publicînd aceste poezii.



Marfă reîncărcată:
     DAN PLEŞA s-a născut în ianuarie 1972. Studii nefinalizate de jurnalism, licenţiat al UATC (fost ATF) în scenaristică şi critică de film.
     A fost câţiva ani jurnalist în presa TV, trecând pe la TELE7abc, Antena 1 şi PRO TV. Din 1998 a fost producător muzical pentru A&A Records, perioadă în care a promovat şi a colaborat cu artişti ca Alexandru Andrieş, Ada Milea, Vama Veche, Zdob şi Zdub, Stigma. Şi alţii.
     Din 2006 se numără printre fondatorii editurii Vellant, la care este momentan director executiv şi unde nu se ocupă deloc de poezie.
     A debutat in 1988 în revista Luceafarul. Apoi revistele S.L.A.S.T, Astra, Suplimentul Literar Artistic al Adevarului. Ultima dată publică în 1996 în volumul Marfă, alături de aceiaşi patru poeţi care îl insoţesc în această carte pe care acum o ţineţi în mână. 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu