miercuri, 9 noiembrie 2011

Bogdan O. Popescu. După 15 ani

notă: fiecare şi-a redactat singur prezentarea la ambele cărţi. ne-am gândit că ar fi interesant cum se vedea fiecare acum 15 ani şi cum se vede astăzi.

Marfă:  
     Am respirat , am mers şi am scris pentru prima oară în Bucureşti. Destul de zvăpiat în copilărie şi destul de copil în adolescenţă, m-am simţit bine în adunările literare, unde am învăţat ironia spiritului fin cît şi umorul grosier, de gaşcă. Am alergat după modele, mi-am însuşit delimitrile şi am trecut cu tragism de şocul deziluziilor. Am iubit cu temperament, alunecînd uneori disperat pe treptele de marmoră ale inimii, ude de ploaia fragedă a primăverii. Alteori am urcat foarte sus, privind de acolo mărgeanul înstelat al nopţii şi zburînd, îngduit de aqripa cuvintelor.
      Cînd de aproape 25 de ori am simţit pmîntul dînd rotocol soarelui şi pentru mine, prin volumul de debut ”La revedere, prinţesă”, m-am hotărît să las în urmă (întru o mai precisă amintire), trăirile mele cele mai pline de avînt.
     Pierdut cîteodată de prieteni, dar întotdeauna regăsit în momentele fundamentale ale existenţelor noastre, mă aprind şi ies şi eu la taraba visurilor, în acest butic al fascinaţiei, să-mi vînd ”Marfa”. Poate fi cumpărată cu suflete oricît de mari, dar atenţie: nu dau restul. 

Marfă reîncărcată: 
    BOGDAN O. POPESCU s-a născut pe 8 martie 1971, în Bucureşti. A absolvit, în anul 1989, liceul „Gheorghe Lazăr” şi apoi, în anul 1996, Facultatea de Medicină din Capitală. Din 1997 lucrează ca medic neurolog la Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti. A susţinut două teze de doctorat: la Bucureşti, în 2001, şi la Institutul Karolinska din Stockholm, Suedia, în 2004.
A debutat în presa literară în 1987, în Suplimentul Literar Artistic al Scânteii Tineretului (SLAST).

     Cărţi publicate (poeme): „La revedere, prinţesă!”, Editura Vinea, 1995 – carte distinsă cu Marele Premiu „Ion Vinea” pentru debut literar; „Marfă”, antologie colectivă (împreună cu Dan Mircea Cipariu, Florin Dumitrescu, Sorin Gherguţ şi Dan Pleşa), Editura Salut, 1996; „Poemul de gardă”, Editura Celsius, 1999; „Pisica neagră, pisica moartă” (împreună cu Traian T. Coşovei), Editura Crater, 2001; „Leul de după extravaganţe”, Editura Cartea Românească, 2002; „Maşinăria de uitare”, Editura Naţional, 2004, “Poeme în loc de tutun”, Editura Brumar, 2007, “Maratonul de poezie şi jazz”, antologie colectivă, Editura Tracus Arte, 2009, “Manifest.20 Revoluţie”, antologie colectivă, Editura Brumar, 2009, “Aerobiciclete”, Editura Brumar, 2010, “Om jag inte får tala med någon nu” (Dacă nu am cu cine vorbi acum), antologie colectivă, Editura Tranan, Stockholm, Suedia, 2011. „Viaţă de aruncat”, Editura Polirom, 2011, reprezintă debutul autorului în proză. 
     Este membru al Uniunii Scriitorilor din România din anul 2002.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu